باشگاه مشتریان چیست؟
امروزه مجموعه های زیادی بخشی با عنوان باشگاه مشتریان دارند. باشگاه مشتریان به طور کلی خدمات زیر را ارائه می دهند.
ارائه اپلیکیشن باشگاه مشتریان
ایجاد کیف پول برای کاربران
ارائه درگاه پرداخت واسط
کارت عضویت هوشمند باشگاه مشتریان
صدور بن کارت یا کالا کارت
دستگاه پوز هوشمند
خدمات زیرساخت اقساطی
اما این خدمات در مجموعه های مختلف می تواند متغیر باشد. باشگاه مشتریان رستوران یکی از این مجموعه هاست که در اینجا بیشتر به آن می پردازیم. باشگاه مشتریان رستوران معمولا توسط مدیر رستوران یا پرسنل مدیریت می شود. شخصی که به عنوان مدیر باشگاه مشتریان رستوران است وظایفی دارد که در این سمت باید آن را انجام دهد. از جمله این وظایف شامل:
برنامه ریزی برای جذب ، حفظ و ارتباط با مشتری
ارزیابی فعالیت مشتریان
رصد فعالیت رقبا
ارائه پیشنهادات در مسیر توسعه رستوران
و...
یکی از قابلیت های ویژه و کاربردی پلتفرم ابری ماپرا باشگاه مشتریان است. ممکن است باشگاه مشتریان رستوران کمتر شنیده باشید زیرا تا قبل از این هیچ نرم افزار رستوران جامعی در این حوزه وجود نداشته است. باشگاه مشتریان رستوران ماپرا امکانات و قابلیت های ویژه ی کافه و رستوران را دارد که علاوه بر اینکه برخی از خدمات باشگاه مشتریان عادی را شامل می شود ، قابلیت های جدید به آن می افزاید تا آن را بیشتر در مسیر رشد و اهداف کافه و رستوران پیش ببرد و متناسب تر باشد.
باشگاه مشتریان امروزه بخش مهمی از هر کسب و کاری تبدیل شده است و در تداوم کسب و کار و پیشبرد اهداف کسب و کار نقش مستقیمی دارد. مزیتی که باشگاه مشتریان رستوران مجموعه ماپرا دارد این است که به پلتفرم ابری ماپرا که قابلیت هایی همچون حسابداری ، گزارش گیری و ... دارد متصل است و با هماهنگی این نرم افزار ها خدمات بهتری ارائه می دهند.

باشگاه مشتریان رستوران ماپرا
در نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران ماپرا اطلاعات و تحلیل های رفتاری مشتری به صورت ابری ذخیره و نگهداری می شود. این ویژگی باعث می شود تا اطلاعات ثبت شده به صورت دائمی و بدون ریسک ویروسی شدن یا حذف شدن در فضای ابری قرار گیرند. در باشگاه مشتریان رستوران ، می توانید با مشتریان تعامل داشته باشید و رفتارشان را تحلیل و بررسی کنید و با دیدگاه بهتر راهکار های بهتری برای افزایش سودآوری و فروش ارائه دهید. علاوه بر این برای فرستادن انواع اطلاعیه می توانید از این قابلیت نرم افزار استفاده نمایید. باشگاه مشتریان رستوران در برگزاری رویداد ها و پیشنهاد های خلاقانه نیز به مدیران کافه رستوران کمک می کند. کافه رستوران هایی که چندین شعبه دارند نیاز اساسی به باشگاه مشتریان دارند. زیرا با باشگاه مشتریان رستوران می توان شعب را راحت تر کنترل , دسته بندی و مدیریت کرد. علاوه بر این نحوه نظارت بر آن ها به سادگی قابل انجام است.
باشگاه مشتریان کافی شاپ
کافی شاپ ها اغلب محیطی دوستانه تر و غیررسمی تر از رستوران ها هستند. مدیران کافی شاپ ها می توانند با باشگاه مشتریان کافی شاپ مشتریان خود را در یک محیط مجازی متمرکز کنند و از این امکان مدیریت بهره مند شوند. ایده باشگاه مشتریان برای اولین بار در سال 1970 در آمریکا ابداع شد و امروزه در اکثر کسب و کار ها به ویژه کافه رستوران ها در حال استفاده است. پس پیشنهاد می شود برای کافه رستوران خود باشگاه مشتریانی ایجاد کنید که مزایای قابل توجهی در آن به مشتریان عرضه می شود.
باشگاه مشتریان فست فود
امروزه تعداد فست فود ها به سرعت در حال افزایش است. همچنین علاقه مندان به فست فود کم نیستند. فست فود ها نیز مانند دیگر رستوران های سنتی و مدرن نیازمند محیطی برای متمرکز کردن مشتریان خود هستند. در اینجا نرم افزار باشگاه مشتریان فست فود این نقش مهم را ایفا می کند. باشگاه مشتریان فست فود با اصلی ترین وظیفه خود یعنی ایجاد وفاداری در مشتریان در رشد کسب و کار نقش دارد. یکی دیگر از راهکار های تخمین آینده تحلیل گذشته است. نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران یا فست فود ماپرا گزارش های دقیقی را به همراه نمودار های رفتاری ارائه می دهد.
نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران
نرم افزار باشگاه مشتریان کافه رستوران ماپرا که با پلتفرم ابری جامع ماپرا همگام است به صورت اختصاصی و قابلیت های ویژه به باشگاه مشتریان کافه رستوران خدمات ارائه می دهد.
